"Hverdagen er veldig spennende – jeg får være med å påvirke hvordan vi skal løse oppgavene"

Navn: Lone Lysholm

Arbeidsplass/stilling: Anskaffelsesrådgiver i Økonomiavdelingen

1. Hva er det beste med å jobbe her?
    Jeg får arbeide i hjertet av kommunen og med kollegaer i alle avdelinger, når vi skal anskaffe varer eller tjenester til alle mulige formål som kommunen sysler med.

2. Hva bør vi vite om yrket ditt som vi ikke visste fra før?
    At hverdagen er veldig spennende og at jeg får være med å påvirke hvordan vi skal løse oppgavene hos oss.

3. Hvor lenge har du jobbet i Rana kommune?
    Jeg har vært her siden september i fjor, så i 9 måneder nå.

4. Hvis du kunne jobbet i 1 måned på en annen plass i kommunen, hvor ville du jobbet og med hva?
    Jeg ville kjørt bokbussen. Reist rundt og møtt skoleelever og formidlet kultur, kunnskap og leseglede.

5. Hva liker du å gjøre i fritiden?
    Jeg liker å gå. På kafe eller på en topp med utsikt. Jeg er mest målrettet når jeg skal på kafé. Da må jeg ha melk med te eller kaffe. Når jeg går på tur, er det mer usikkert. Da går meg pittelitt bort innimellom. Og så kjenner jeg på frykt og fryd når jeg kommer meg tilbake uten en redningsaksjon.