"Ansatte, beboere, variasjonen i en arbeidsdag, gleden, sorgen, arbeidsmiljøet, følelsen av å være del av noe viktig"

Navn: Bente Fagerthun
Arbeidssted: Avdelingsleder, Ytteren Sykehjem

1. Hva er det beste med å jobbe her.
    Ansatte, beboere, variasjonen i en arbeidsdag, gleden, sorgen, arbeidsmiljøet, følelsen av å være del av noe viktig. Det er et ordtak som sier at tiden går fort når man har det gøy, jeg tenker det passer veldig godt for min del.

2. Hva bør vi vite om yrket ditt som vi ikke visste fra før?
    Som avdelingsleder er jeg involvert i alt fra smått til stort, noe som gjør arbeidsdagene veldig varierte. Mange ting må tas på sparket, og arbeidsdagen går sjelden går som planlagt. Veldig gøy og av og til litt frustrerende.

3. Hvor lenge har du jobbet i Rana kommune?
    Siden 4. september 2023 i fast stilling. Før det har jeg i mange år vært innom som vikar i bijobber.

4. Hvis du kunne jobbet 1 måned en annen plass i kommunen, hvor ville du jobbet og med hva?
    Tenker jeg hadde kakket meg på lag med blomsterpikene, en måned sammen med de på denne tiden av året (mai-juni) hadde vært fantastisk.

5. Hva liker du å gjøre på fritiden?
    Jeg elsker å holde på i hagen og jeg isbader året rundt. Ellers går jeg turer og sitter jeg i ro har jeg alltid et strikketøy i fanget.