"Å jobbe på Selfors barneskole er fantastisk på flere områder"

Portrettbilde av to menn. Foto - Klikk for stort bilde

Navn: Elias Bårdsen og Sven Haldor Wiik Aasheim

Arbeidssted/stilling: Lærere ved Selfors barneskole

1. Hva er det beste med å jobbe her?
    Å jobbe på Selfors barneskole er fantastisk på flere områder. Veldig godt arbeidsmiljø og fantastiske elever. Her er alle i godt humør og er positivt innstilt. Vi har en ledelse som fokuserer på trivsel og vi som lærere får «frihet under ansvar».  Vi møter flotte elever som vi får sett utvikling hos hver eneste dag.

2. Hva bør vi vite om yrket ditt som vi ikke vet fra før av?
    Som nyutdannet lærer har du en god startlønn.  I tillegg er det gode muligheter for å få slettet en god del av studiegjelden.

3. Hvor lenge har du jobbet i rana kommune?
    Elias: Ansatt som lærer i 2020, men hadde første vikartimer i 2016.
    Sven Haldor: Ansatt i 2022, men hadde vikartimer i 2021.

4. Hvis du kunne jobbet en 1. måned en annen plass i kommunen. Hvor ville du jobbet og hvorfor?
    Da ville vi forsøkt oss på rollen som kommunedirektør. Da ville vi sett på hvordan vi kunne utviklet kommunen, med spesielt fokus på skoler og barnehager.

5. Hva liker du å gjøre på fritiden?
    Vi liker å være aktiv, utnytte den flotte og varierte naturen i området, være sosial, fotball og trening.